ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

• Δεν είναι ορθό να μεταχειριζόμαστε την αυτοδιοίκηση ως αναπλήρωμα ή συμπλήρωμα της κεντρικής πολιτικής σκηνής.

• Από την πρώτη στιγμή έχουμε πει ότι θα επιδιώξουμε όσο το δυνατόν πιο πλατιές συνεργασίες με τον προοδευτικό και κεντροαριστερό χώρο ανεξαρτήτως των πολιτικών αναφορών των υποψηφίων.

• Αυτό που απασχολεί είναι η δυνατότητά της αυτοδιοίκησης να ασκεί πολιτικές υπέρ των πολλών και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις πλατιών προοδευτικών συνεργασιών που θα προσπαθήσουν να δημιουργήσουν και τους όρους για τέτοια νικηφόρα αποτελέσματα.

• Ο ΣΥΡΙΖΑ, όπου είναι δυνατόν, φροντίζει να δημιουργηθούν αυτές οι πλατιές συνεργασίες με τον χώρο της κεντροαριστεράς, ταυτόχρονα όμως διατηρεί και την πολιτική ταυτότητά του ως βασικού πυλώνα της αριστεράς στη χώρα.

ΚΙΝΑΛ

• Υπάρχει αρκετά μεγάλη απόσταση της βάσης του ΚΙΝΑΛ σε σχέση με τις επιλογές της ηγεσίας του που επιλέγει την πολιτική ταύτιση με τη ΝΔ ξεκινώντας από τη συνεργασία του 2011 που υποστήριξε τον κ. Παπαδήμο και στη συνέχεια αναβαθμίστηκε με τη συνεργασία του με τον κο Σαμαρά το 2012.

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

• Είναι ανάγκη λοιπόν η από τα κάτω συζήτηση της συγκρότησης ενός μεγάλου προοδευτικού πόλου καθότι η ΝΔ ολοένα και μετατοπίζεται προς την ακροδεξιά με έναν κο Μητσοτάκη να λειτουργεί ως ηγετικό συμπλήρωμα των κκ Βορίδη, Γεωργιάδη & Σαμαρά οι οποίοι έχουν και τα κλειδιά αυτή τη στιγμή του κόμματος τόσο στο ιδεολογικό όσο και στο στρατηγικό πεδίο και με τις επιλογές και τον λόγο τους το ηγεμονεύουν και το καθοδηγούν.

• Οι κκ. Σαμαράς – Βορίδης – Γεωργιάδης έχουν νομιμοποιήσει με τις τοποθετήσεις τους την πολιτική και ιδεολογική δράση της ακροδεξιάς. Ο τελευταίος προέρχεται από το ΛΑΟΣ, ο προτελευταίος από την ΕΠΕΝ ενώ ο πρώτος, αν δεν είναι ο ίδιος, τουλάχιστον φλερτάρει ανοιχτά με την ακροδεξιά.

ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ & ΕΚΛΟΓΟΛΟΓΙΑ

• Οι δημοσκοπήσεις έχουν γίνει περισσότερο ένα εργαλείο επικοινωνιακής πολιτικής στα χέρια κομματικών και εκδοτικών επιτελείων -και ιδιαίτερα στα χέρια της ΝΔ- και λιγότερο μελέτες που αποτυπώνουν τους κοινωνικούς και πολιτικούς συσχετισμούς.

• Με δεδομένη την έξοδο από τα μνημόνια και την εκκίνηση υλοποίησης του πολιτικού προγράμματός μας, χωρίς πλέον μνημονιακούς περιορισμούς, οι πολιτικοί συσχετισμοί αναδιατάσσονται και οδηγούμαστε στο 2019 με όρους πολιτικής και κοινωνικής ηγεμονίας αυτής της κυβέρνησης.

• Είμαι αισιόδοξος ότι όταν τον Οκτώβριο του 2019 οι πολίτες θα κληθούν να συγκρίνουν τις 4ετίες 2010-2014 και 2015-2019 θα δουν μια τεράστια διαφορά -που ήδη φαίνεται.

• Οι κοινωνικές συμμαχίες που οικοδομούμε με τα θετικά μας μέτρα αποτελούν ένα σαφές δείγμα γραφής και ιδιαίτερα με τους πολίτες που ανήκουν στον κόσμο της εργασίας.

• Η ΝΔ δεν μπορεί να δημιουργήσει ένα ευρύ πολιτικό ρεύμα. Εμφανίζει μια υψηλή συσπείρωση που σχετίζεται όμως κυρίως με το γεγονός ότι βρίσκεται στην αντιπολίτευση από το 2015.

• Ο κος Καμμένος έχει σαφέστατα δηλώσει ότι δεν πρόκειται να συμπλεύσει με τον κο Μητσοτάκη σε οποιαδήποτε προσπάθεια της δεξιάς να ανατρέψει την Κυβέρνηση σε συνεργασία με την ακροδεξιά. Η Κυβέρνηση θα ολοκληρώσει τη συνταγματική της θητεία.

• Είμαστε λοιπόν ακόμη πολύ μακριά από τις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2019. Όταν αυτές έρθουν, θα έχουν τον χαρακτήρα μιας κοινωνικής και πολιτικής μάχη μεταξύ αυτών που εκπροσωπούν τα λαϊκά συμφέροντα και αυτών που εκπροσωπούν τα συμφέροντα των ελίτ.

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ

• Πρώτον δεν ξέρουμε πόσες από τις καταλήψεις σχετίζονται με το Μακεδονικό.

• Δεύτερον η συζήτηση περί υποκίνησης απαξιώνει την κρίση των μαθητών οι οποίοι έχουν ιδεολογία, τοποθετήσεις, κρίση και είναι λάθος να λέμε ότι παρασύρονται. Από το Σύνταγμα οι μαθητές επιτρέπεται να οργανώνονται σε πολιτικά κόμματα κτλ άρα είναι λογικό να υπάρχει πολιτική αντιπαράθεση στον μαθητικό κόσμο.

• Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει μια μειοψηφία των μαθητών που φαίνεται ότι έλκεται από αντιδραστικές ιδεολογίες που βρίσκονται πολύ κοντά στην ακροδεξιά αντίληψη περί απαξίωσης της δημοκρατίας αλλά και την ακροδεξιά πρακτική.

• Πρέπει λοιπόν να δούμε αν πράγματι αναδύονται αντιδραστικά αντανακλαστικά στον μαθητικό κόσμο και πρέπει τόσο στο μαθητικό κίνημα όσο και σε αυτό των εκπαιδευτικών να δημιουργηθούν οι όροι για να ηττηθεί αυτό το -μειοψηφικό βεβαίως- πολιτικό ρεύμα.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ – ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

• Η Συμφωνία πρέπει να γίνει κατανοητή ως ένα ενιαίο σώμα: Η Εκκλησία παραιτείται από συγκεκριμένες αξιώσεις της και η Πολιτεία αναγνωρίζει κάποια από τα επιχειρήματα της Εκκλησίας.

• Κατά τη γνώμη μου ο διάλογος όχι μόνο θα συνεχιστεί αλλά και θα τελεσφορήσει εφόσον όλες οι πλευρές επιχειρήσουν να κατανοήσουν στο βάθος κι όχι στην επιφάνειά της αυτή τη Συμφωνία.

• Σε κάθε περίπτωση τις τελικές αποφάσεις και την αρμοδιότητα για αυτές την έχει η Ελληνική Πολιτεία και το Ελληνικό Κοινοβούλιο.

ΑΧΑΪΑ

• Στα περιφερειακά συνέδρια προσπαθήσαμε να ακούσουμε τις τοπικές κοινωνίες και αρχές, τον κόσμο της εγασίας και αυτόν των επιχειρήσεων και διαμορφώσαμε μια σειρά από δεσμεύσεις που υλοποιούμε στο πέρασμα του χρόνου.

• Στρατηγική μας επιλογή να αποδίδουμε ελεύθερους χώρους και υποδομές στην τοπική αυτοδιοίκηση και πιο λειτουργικό και αποτελεσματικό να τους διαχειρίζεται αυτή.

• Είμαι σίγουρος ότι ο υποψήφιος Δήμαρχος που υποστηρίζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ στην Πάτρα θα καταφέρει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα και μία νίκη.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ